2022 "Byg lyden ... stomp eller?". I: Ride Ranke Tidsskrift for musikk fra livets begynnelse, Nr. 2, juni 22 (s. 28-31).
2021 "Ud med musikken". I: Musiklæreren 4/20-21 (s. 32-38).
2020 ”Veje, omveje og indfletninger – en musikfaglig innovationsrefleksion”. I: Unge Pædagoger 2 (s. 60-67).
2018 Gør hvert fag til musikfag... I: Konferencerapport: Gode musikalske læringsmiljøer. Københavns Professionshøjskole (147--163).
2016 Musikfaget i centrum – en fortælling om instrumentbygning, musikskoler og musikfaget i folkeskolen. I: Musikskolen #5 (12-16).
2015 Global Outlook and Local Insight: Intercultural Experiences in Music Education. I: International Yearbook for Research in Arts Education. The Wisdom of the Many- Key Issues in Arts Education (110-116). New York: Waxxmann.
2011 På Tværs af Musik. I: Modus - Dansk Musikpædagogisk Forenings medlemsblad, feb.
2011 Slip gongerne løs. I: Modus - Dansk Musikpædagogisk Forenings medlemsblad, jan.
2010 Gonger i skolen - Java på besøg. I: Dansk Sang Nr. 3, dec.
2009 Ét-slaget der blev væk – om en rejse til Java og om javansk musik i Danmark. I: DMT, nov.
2009 Multicultural Europe. I: Living in Worlds of Music - A view of Education and Values (by Minette Mans). New York: Springer (s. 135-140).
2009 Experiences from a High School project in Copenhagen. reflections on Cultural Diversity in Music Education. I: Music in Motion - Diversity and Dialogue in Europe (red. Bernd Clausen, Ursula Hemetek, Eva Säther, EMC). Bielefeld: transcript Verlag (s. 381-394).
2008 Du store verden! Refleksioner over flerkulturel musikundervisning. PUFF - en skriftserie om pædagogisk udvikling, forskning og formidling. Vestjysk Musikkonservatorium.
2007 Djembe, darbuka or drum set in music school - cultural diversity in Scandinavian music education. I: Music and Identity - Transformation and Negotiation (red. Eric Akrofi, Maria Smit & Stig-Magnus Thorsén). Stellenbosch: African Sun Media (s. 347-366).
2007 Kulturbærare i skolen på Færøerne og Island. I: Balladdans i Norden. Svenskt Visarkiv,.
2006 Trommer og fløjter - sitar og tabla. Musik fra nær og fjern. I: Musik på museum. Nationalmuseet Nyt nr. 111 (s. 16-17).
2006 Du store verden - om kulturel diversitet i skandinaviske musikskoler. I: Modus årg. 20 nr. 7 (s. 10-13).
2005 The Musical Arenas of Everyday Life: Cultural Studies from a Musical Perspective. I: Youth, Otherness and the Plural City: Musical belonging and Social Life (red. mette Andersson, Yngve Georg Lithman, Ove Sernhede). Daidalos (s. 291-319).
2003 Hvordan lyder en etno? - Værdioverførsler i den offentlige sfære. I: GRUS 69 (s. 60-73).
2003 Spelar de inte falskt? I: I&M invandrare & Minoriteter/5 (s.25-27).
2003 Hvordan lyder en kultur? - Musikalsk (selv)iscenesættelse i det offentlige rum og dets betydning for relationen mellem gruppe og individ. I: Medierne, minoriteterne og det multikulturelle samfund, Nordicom (s. 133-153).
2001 Kreativ integration. I: Filiokus/4.
2001 Med baggrunden i forgrunden. I: Gymnasie Musik.
2001 Verdensmusik – en verden til forskel. I: Musik, möten, mångfald (s. 45-74). Åbo: NNF Publications.
1998 With the background in the foreground. I: YOUNG 7/2 (s. 62-77).
1998 Kært barn har mange navne. I: Information om indvandrere. Odense Universitet, nr. 1.
1998 Musik og identitet. I: Samvirke nr. 11.
1998 ææætnisk musik - kulturel brobygger eller det modsatte? I: Ufe-nyt nr.2.
1997 Manglende samspil i musikken. I: Samspil 8.
1997 Music - a part of intercultural communication. I: NORDICOM-Information om medie- och kommunikationsforskning i Norden nr.4 (s. 55-65).
1997 Når farven har en anden lyd. I: Humaniora nr.3.
1997 World music - what's in, what's out? Kongrespublikation fra Fjerde Internationale Teaching World Music Symposium, Dartington, England.
1997 Til bryllup i Konya. I: Samspil nr. 4/14.
1997 Holdning - Underholdning - om formidling af fremmed musik. I: Gymnasie Musik nr.2.
1997 Undersøgelse. Formidling af fremmed musik. I: Dansk Musik Tidsskrift nr.5 (s. 164-169).
1997 Musikskolen i kulturmødet II. I: Modus nr. 2.
1997 Musikskolen i kulturmødet I. I: Modus nr. 1.
1995 Hvad betyder den, musikken, for os - tyrkere som danskere? I: Gymnasiemusik nr. 3.
1995 Den multikulturelle musikkultur. I: Dansk Musik Tidsskrift nr.2 okt (s. 55-58).
1994 Toner fra en anden verden - om musikkens mangfoldighed. I: Modus nr.11.
På Tværs af Musik . Edition Wilhelm Hansen, 2011... en introduktion til musik på tværs af kulturer, tider, traditioner og fag - til brug i gymnasiet, læreruddannelsen og universitetet. Er de traditionelle genrestudier, gennemgangen af historiske perioder, væsentlige kunstnere eller udvalgte kulturer da ikke gode nok? I bogen her er det ikke spørgsmålet om 'gode nok', men om hvad vi yderligere kan få ved at forandre perspektivet. Med 'På tværs'-tankegangen kastes alle elementerne i fagplaner og bekendtgørelser op i luften, så der kan opstå nye mønstre og idéer, når de lander. Se bogens egen hjemmeside her.
Musik omkring os - om musik fra Tyrkiet, Pakistan, Marokko...og Danmark. Edition Wilhelm Hansen 2003. ... en musikalsk rejse gennem gamle dynastier og moderne nationalstater. Bogen introducerer musik fra de tre lande i et historisk og nutidigt perspektiv. Bogen giver musiklærere i gymnasiet en grundviden om tre store musiktraditioner. Der findes også en CD med lydeksempler til bogen.
Mon farven har en anden lyd - Strejftog i 90'ernes musikliv og ungdomskultur i Danmark. Museum Tusculanums Forlag 2000
Hvordan styrker vi landskabet for professionelle klassiske ensembler og orkestre i Danmark?Af Jens Nielsen, Charlotte Rørdam Larsen, Eva Fock og Trine Heide. Artane 2017.
’Find din fortælling’ - et skabende, sansende, æstetisk vidensprojekt i folkeskolen. Artana, 2017.
Kultur på et sølvfad - en evaluering af projekt ’Kulturpakker’ i Haderslev. Center for Kulturpolitiske Studier, IVA, 2010.
Det glemmer jeg aldrig - et krydstogt i musikformidling. VMK Forlag, 2009.
Øjeblikket i nuet - skolekoncerter før og efter strukturreformen. Center for Kulturpolitiske Studier, Danmarks Biblioteksskole, 2006.
Fremtidens scenekunstnere? - en evaluering af Nordic Black Express. Norsk kulturråd, Center for Kulturpolitiske Studier, Danmarks Biblioteksskole, 2005.
Dans på Skemaet - Evaluering af pilotprojekt om dans i skolen. I samarbejde med Karen Vedel. Dans i Uddannelse, Center for Kulturpolitiske Studier, Danmarks Biblioteksskole, 2004.
world.dk - erfaringer fra verdensmusikprojekter i skoler og på spillesteder. Foreningen for Verdensmusik i Danmark, Center for Kulturpolitiske Studier, Danmarks Biblioteksskole, Levende Musik i Skolen, 2004.
Levende musik i børnehaven - Evaluering af børnehavekoncerter i Københavns Amt. Kulturrådet for Børn, Center for Kulturpolitiske Studier, Danmarks Biblioteksskole, Levende Musik i Skolen, 2003.
Brændstof til Kulturlivet - en evaluering af Københavns Amts projekt Brændstof 2000-2002. I samarbejde med Dorte Skot-Hansen. Københavns Amt og Center for Kulturpolitiske Studier, 2003.
Musikundervisning for indvandrerbørn - Slutevaluering for projekt om Musikundervisning for indvandrerbørn. Egen publikation, 2001.
Ears Wide Open - CVR-nr. 32790690 Kontakt: Eva Fock email: mail@earswideopen.dk Tlf. +45 21783925