WORKSHOPS

EARS WIDE OPEN tilbyder workshops til meget forskellige målgrupper, for musik og lyd er en indgroet del af vores allesammens liv....vi tænker måske bare ikke altid på det på den måde. Men musik og lyd er skæg, fest og ballade. Men det er også materialer, former og tekniske konstruktioner, det er fortællinger fra fortid og nutid, det er en del af den rituelle ramme som hjæper os gennem det svære og gør det særlige til noget særligt, musik er billeder, det er signaler og budskaber, og det er et socialt samvær.

Diktatorer forbyder musik af en grund. Det er fordi det er noget særligt. Og over hele kloden, gennem alle tider, har mennesket lavet musik.... sammen og hver for sig. 


EARS WIDE OPEN tilbyder forskellige former for workshop, til forskellige målgrupper. Gå på opdagelse i musikkens verden, og opdag nogle af dens oversete sider. 

Til undervisere

Læs mere om kursusmuligheder for lærere, musikskolelærere, naturskolelærere, pædagoger m.m.>>

Få inspiration til:

At bygge lyden

Bruge ører og hænder i natur og historie

Grafisk notation og uvante lyde.

Kreative processer, musikalsk samskaben og praksisfaglighed

Ud med musikken

o.m.a.

Til firmaer

For sjov til en firmafest!!!>>

Hvorfor er det kun børn og unge, som skal have det sjovt? Hvad med at bygge jeres egne musikinstrumenter, lave jeres orkester, bygge en lydmur sammen, gå ud og blæse hele verden et stykke .... på egne instrumenter.

Som teambuilding eller starten på en julefrokost ellersommerfest.

Til børn

For grundskoler, efterskoler, gymnasier, musikskoler, børnehaver, naturskoler etc.


Læs mere om de forskellige workshops >>>

F.eks.

Byg lyden XL

Lyden af oldtiden

Byg en lydmur

Trut til tiden

Alskens trommer

o.m.a

"Jeg ville aldrig have overvejet at gå så langt tilbage i tiden. Og heller ikke "selv" skabt instrumenter der krævede så meget arbejde. Det vil jeg turde nu."

"Eva er en virkelig dygtig formidler og formår at vække elevernes interesse for et emne de færreste kender ret meget til."

"Lige nu ifbm covid-19, passede forløbet særdeles godt, da vi ikke har mulighed for at spille/synge indendøre." (Kim Larsen, musiklærer på Skolen på Islands Brygge)


"Jeg troede det ville være mere normale instrumenter, hvilket ville have været kedeligt. Men det var det jo ikke."

"Tænk at man bare sådan kan bygge sig et instrument af almindelige ting, så kan jeg jo bare lave et, hvis jeg lige får lyst til at spille!"

(Elever i 4. klasse på Skolen på Islands Brygge).


”Mange tak for et fedt forløb, jeg er blevet meget klogere på musikfaget som innovativt fag, og på hvordan musikfaget kan indgå i andre fag, hvis blot man tør at være i en smule kaos.” (Anders Vold, musiklærer på Baunehøjskole)


"Jeg troede simpelthen ikke det kunne lade sig gøre at lave de her instrumenter i naturen. Jeg tænkte nok, ligesom eleverne…’der er nok nogle ’rigtige instrumenter’’. Men at det rent faktisk kunne finde ud af at producere nogle instrumenter, det synes jeg var fantastisk. Og det der med at tage det ud i naturen…’nu skal vi grave et hul!’…’undskyld, skal vi ikke lave musik?’…det synes jeg simpelthen var sådan en fin kombi. At lave det på den måde. Det var imponerende." (Anja Jelbo, lærer på Skolen i Sydhavnen)


"Jeg synes at det var de bedste musiktimer jeg har haft længe. Jeg lærte hvordan man lavede en gammel fløjte. Eva var megaglad, og det smittede af."

"Jeg forventede at vi bare skulle høre hende snakke. Men vi lavede alt muligt sjovt som jeg ikke havde forventet."  (Elever i 5. klasse på Damhusengens Skole).


"When you understand how music have developed - from sounds that had some very practical purposes to music that accompany rituals and all the way to pop music - it is very inspiring and interesting thought which remind us how much music is part of who we are." (Eyal Weisberger, Musikskolelærer)


"Som fløjtespiller har "Lyden af Oldtiden" udvidet min horisont mht materialer og fløjteteknikker og formidling. Kan man få børn og unge til at leve sig ind i oldtiden, det at være menneske i så fjern en tid gennem lyd? Det viste sig, at det kunne man. Vi fik indsigt i en levevis, hvor man var en del af omgivelserne, levede med og af dem og deltog aktivt i lyduniverset uden af overdøve - en balance, vi kan lære noget ad." (Stella Ørn, musikskolelærer)